 |
| Belgický Gent výše zobrazené protiklady má, postupně však odbourává. |
Jinak je Gent k lidem nesmírně přátelský:
Tramvaje, autobusy, cyklisté, chodci a místní automobilisté se pohybují obezřetně, ohleduplně a bezpečně. Při rychlosti max. 30 kmh v centru města je bezpečnost vysoká.
České Budějovice
 |
Město žádnou čistě pěší zónu nemá. Průjezdnost náměstí jako kruhový objezd, parkování téměř všude, dopravní průtahy vedoucí městem, které postrádá obchvat, zeleň v samotném centru téměř žádná, kvalita vzduchu v pánevním kotli prokazatelně špatná. Model 60. a 70. let minulého století, na kterém vedení města zarputile lpí. Prý chybí společenská objednávka. Nechce se nám věřit, že si takový stav většina lidí přeje, a že ke zkvalitnění ovzduší je zapotřebí společenské objednávky. Ti, kdo si snad přejí překonaný stav zachovat, vědí vůbec jak příjemné by mohlo jejich město být, kdyby se rozvíjelo s ohledem na lidi v něm žijící?
Přitom se město České Budějovice připojilo k evropskému projektu QUEST (udržitelná mobilita, přátelskost měst vůči jejich obyvatelům), kdy příkladem řešení v rámci projektu je právě belgický Gent. Projekt zůstává na papíře. Automobilů přibývá. Řeší se parkovací místa, dopravní tahy městem pro těžkou nákladní dopravu............
Šef.
|
Žádné komentáře:
Okomentovat