| Vídeňská cyklojízda 2013 - zastávka u Svatoštěpánského dómu |
1. VEŘEJNÁ DISKUZE na
téma CYKLODOPRAVA A CYKLOINFRASTRUKTURA
dopadla:
ZAPLNĚNÝ SÁL zastupitelstva ČB radnice díky všem,
kteří přišli!
DISKUZE BYLA
V REŽII SPOLKŮ:
takže jsme předvedli snímek z dílny dánských urbanistů o cyklodopravě v
Copenhagenu, abychom názorně uvedli naši představu, aby bylo jasné, o čem
mluvíme.
DEFINOVALI jsme: naše PŘÁNÍ a CÍLE (DOMOVINA) aby:
a)
na
plný úvazek pracovník magistrátu či dokonce již celý tým řešil každodenní
situace cyklistů v dopravě a nesčetně drobných věcí, které současnému
stavu velmi napomohou;
b)
byl
udělen náležitý statut tomuto týmu a týmu cyklokoordinátora + projektantům
cykloinfrastruktury,
kteří budou součástí projektování komplexní dopravní infrastruktury;
c)
byli
přizváni urbanisté a architekti k utváření konceptu a řešení detailů
města!!!
PŘEDVEDLI jsme (CYKLOBUDĚJOVICE): spot „Do práce na kole se svou láskou“ (sklidil potlesk) pro připravenou květnovou
akci DO PRÁCE NA KOLE.
PŘIZVALI jsme (CYKLOBUDĚJOVICE): k velké jarní českobudějovické CYKLOJÍZDĚ v
úterý 22. dubna - n e z a p o m e ň t e!!
VYZVALI jsme: k zasílání podnětů a dotazů
týmu Cyklobudějovice na adresu
ODPOVĚDI NA ZÁVĚR ze strany vedení
radnice: standardní.
Cykloinfrastruktura
se řeší a je v podstatě vyřešena. „Nelze řešit jen cyklodopravu, musíme
myslet také na auta“, uvedla náměstkyně pro dopravu. Byl předveden (již po
druhé na veřejném fóru) plán dílčích úseků pro „zlepšení“ stávající „existující“
cykloinfrastruktury. Postup je zdržován legislativou, vlastníky dotčených
pozemků, obtížnými procesy.
Ve
vnitřním městě je třeba dodržovat současná řešení jednosměrných ulic, která sice
činí souvislé přirozené cesty cyklistů nesmírně ztíženými (neustále sesedání,
nasedání na bicykl), jsou však vymyšlená a plně v souladu s předpisy,
které je nutné respektovat!!!
(Ze
strany některého z přítomných z auditoria zazněl podnět, že je třeba
naučit cyklisty dodržovat pravidla, neumí na kole jezdit, jezdí po chodnících.)
Závěr:
Cyklistů
v Českých Budějovicích je mnoho. Žádáme jen o vytvoření přímých, spojitých
a bezpečných cyklocest. Víme, že město založené ve středověku a vyvíjející se po
celá století pro pohyb chodců v něm, invazi aut za poslední dvě desetiletí
prostě nepojme. Jsme připraveni změnit své dopravní chování. K tomu však
potřebujeme bezpečné a logické cesty.
CHYBĚL nám na prasknutí nabitý sál a fronta
zájemců v předsálí. Téměř jsme (s nadsázkou) čekali, že tomu tak bude,
protože počet shlédnutí pozvánky jak na FB Cyklobudějovice, tak na FB Domovina byl
vysoký a zavdávalo naději možné nebývalé účasti. Můžeme proto potvrdit, že
pouhé odkliknutí a hlas z virtuální reality nestačí. Politici slyší jen na
fyzickou přítomnost voličů.
A také věříme, že se cyklisté, za svou
věc umějí postavit!
Krásné velikonoce a na
shledanou na VELKÉ JARNÍ ČESKOBUDĚJOVICKÉ CYKLOJÍZDĚ!
| Jízda kolem budovy vídeňské státní opery. Jízdu doprovázely kamery ORF. |
Irena Šefčíková
Žádné komentáře:
Okomentovat