čtvrtek 17. dubna 2014

1. VEŘEJNÁ DISKUZE a VELKÁ JARNÍ CYKLOJÍZDA

Vídeňská cyklojízda 2013 - zastávka u Svatoštěpánského dómu


1. VEŘEJNÁ DISKUZE na téma CYKLODOPRAVA A CYKLOINFRASTRUKTURA
dopadla:
ZAPLNĚNÝ SÁL zastupitelstva ČB radnice díky všem, kteří přišli!
DISKUZE BYLA V REŽII SPOLKŮ: takže jsme předvedli snímek z dílny dánských urbanistů o cyklodopravě v Copenhagenu, abychom názorně uvedli naši představu, aby bylo jasné, o čem mluvíme.
DEFINOVALI jsme: naše PŘÁNÍ a CÍLE (DOMOVINA) aby:
a)    na plný úvazek pracovník magistrátu či dokonce již celý tým řešil každodenní situace cyklistů v dopravě a nesčetně drobných věcí, které současnému stavu velmi napomohou;
b)    byl udělen náležitý statut tomuto týmu a týmu cyklokoordinátora + projektantům
cykloinfrastruktury, kteří budou součástí projektování komplexní dopravní infrastruktury;
c)    byli přizváni urbanisté a architekti k utváření konceptu a řešení detailů města!!!
PŘEDVEDLI jsme (CYKLOBUDĚJOVICE): spot „Do práce na kole se svou láskou“  (sklidil potlesk) pro připravenou květnovou akci DO PRÁCE NA KOLE.
PŘIZVALI jsme (CYKLOBUDĚJOVICE): k velké jarní českobudějovické CYKLOJÍZDĚ v úterý 22. dubna     -    n e z a p o m e ň t e!!
VYZVALI jsme: k zasílání podnětů a dotazů týmu Cyklobudějovice na adresu                       
             cyklo.budejovice@gmail.com

ODPOVĚDI NA ZÁVĚR ze strany vedení radnice: standardní.
Cykloinfrastruktura se řeší a je v podstatě vyřešena. „Nelze řešit jen cyklodopravu, musíme myslet také na auta“, uvedla náměstkyně pro dopravu. Byl předveden (již po druhé na veřejném fóru) plán dílčích úseků pro „zlepšení“ stávající „existující“ cykloinfrastruktury. Postup je zdržován legislativou, vlastníky dotčených pozemků, obtížnými procesy.
Ve vnitřním městě je třeba dodržovat současná řešení jednosměrných ulic, která sice činí souvislé přirozené cesty cyklistů nesmírně ztíženými (neustále sesedání, nasedání na bicykl), jsou však vymyšlená a plně v souladu s předpisy, které je nutné respektovat!!!

(Ze strany některého z přítomných z auditoria zazněl podnět, že je třeba naučit cyklisty dodržovat pravidla, neumí na kole jezdit, jezdí po chodnících.)

Závěr:
Cyklistů v Českých Budějovicích je mnoho. Žádáme jen o vytvoření přímých, spojitých a bezpečných cyklocest. Víme, že město založené ve středověku a vyvíjející se po celá století pro pohyb chodců v něm, invazi aut za poslední dvě desetiletí prostě nepojme. Jsme připraveni změnit své dopravní chování. K tomu však potřebujeme bezpečné a logické cesty.

CHYBĚL nám na prasknutí nabitý sál a fronta zájemců v předsálí. Téměř jsme (s nadsázkou) čekali, že tomu tak bude, protože počet shlédnutí pozvánky jak na FB Cyklobudějovice, tak na FB Domovina byl vysoký a zavdávalo naději možné nebývalé účasti. Můžeme proto potvrdit, že pouhé odkliknutí a hlas z virtuální reality nestačí. Politici slyší jen na fyzickou přítomnost voličů.

VĚŘÍME, že velká jarní českobudějovická CYKLOJÍZDA v podvečer 22. dubna 2014 z hlavního náměstí bude mít násobně vyšší účast, protože věříme, že bude krásně, teplo, svěže, jarně a radostně.

A také věříme, že se cyklisté, za svou věc umějí postavit!

Krásné velikonoce a na shledanou na VELKÉ JARNÍ ČESKOBUDĚJOVICKÉ CYKLOJÍZDĚ!


Jízda kolem budovy vídeňské státní opery. Jízdu doprovázely kamery ORF.
































Irena Šefčíková








Žádné komentáře: