Českobudějovická Vrbenská ulice, na které má svou adresu, tj. sídlo, kancelářské, prodejní a výrobní budovy řada firem (STRABAG, pekárny, plynárenský podnik atd.). Cesta do této části města znamená pro mnoho zaměstnanců podniků podél Vrbenské ulice projet úzkým "hrdlem" podjezdu pod železničním viaduktem. V dopravních špičkách znamená zúžený podjezd hromadění dopravních prostředků. A tak řidiči musejí čekat. Většina z nich v několika tunovém vozidle sama se svými sedmdesáti kilogramy váhy (jak říká prof. Pafto). Jistě je mezi nimi mnoho těch, kteří by při existenci vyhrazených cyklocest a krátkých vzdáleností mezi body A a B, volili cestu do práce na kole. Jak ale, když se pro ně cesty neřeší? Místo nich se budují další dopravní průtahy městem pro těžkou nákladní dopravu, protihlukové stěny a město se dělí a vytváří labyrint. Je nám jasné, že projektanti pracují na základě specifikace zadání. Nicméně, jako odborníci mohou a mají vznášet protinávrhy, doporučení, příklady odjinud, vyžadovat doložení analýz pohybu lidí na řešených komunikacích. |
Žádné komentáře:
Okomentovat