neděle 31. srpna 2014

Lávka pro pěší a cyklisty (vedoucí bicykl)


Historická lávka přes nákladové nádraží České Budějovice. Pro potřeby moderní cyklodopravy, jež je pro město(a) tak důležitá, naprosto nevyhovující. Pomalá, nespojitá, do kopce, nutno sesedat, kolo vést.
Podoba lávky a nástupu na ní za půl století a možná déle nezaznamenala žádnou změnu. Přitom je jedinou možnou cestou nejen pro cyklisty, ale i pro pěší, protože vzduch pod viaduktem (jediným průjezdem pod tratí) je s ohledem na množství aut nedýchatelný. 
Lávka pro pěší a cyklisty vedoucí svůj bicykl přes nákladové nádraží v Českých Budějovicích. Jediná quasi cyklocesta ze čtvrti Suché Vrbné a přilehlých obcí na této straně města do centra ČB. Výškový rozdíl pro nástup na lávku, který nejen cyklista, ale i matky s kočárky musí překonávat je maximálně nekomfortní, většina lidí musí s kola sesednout. S dítětem na zadním sedátku, kočárkem před sebou do kopce - znásobené nepohodlí.

Navíc k této nevýhodě nově přibude budovaná Zanádražní komunikace, v této části města s dosud nebývalou frekvencí dopravy. Cyklisté v celé čtvrti nemají žádné vyznačené či chráněné cesty. A tak jsou cyklisté a chodci zvědavi, co jim nové dopravní řešení za zlepšení přinese. Tabule u kraje budované komunikace oznamuje prodej 7 tisíc aut za nejlepší ceny. Žádná jiná podobná tabule, která by oznamovala podobu tohoto pro cyklisty tak významného nástupního místa na lávku, není. Jaká nová bezpečná, rychlá a komfortní dopravní situace čeká v tomto místě na velké množství zde projíždějících cyklistů a procházejících chodců na jejich každodenní cestě?  Za minimálně čtvrt století pro ně vedení města v tomto ohledu zhola nic neudělalo. Nyní udělá? Víme co?







Jediná "cyklocesta" spojující centrum města České Budějovice se čtvrtí Suché Vrbné a navazující obce. Každý cyklista, který se do centra města rozhodne dojet na kole a nepodílet se na hromadění aut v "trychtýři" pod vidaduktem, je pro město přínosem. Co je mu za to od města odměnou? Nepřiměřené stoupání a neustálé sesedání a vedení kola. Ostudné a diskriminující, jak vedení města přistupuje k chodcům a cyklistům. Na prvním místě auta. Lidé a kvalita jejich života ..... na kterém místě?



Šef.

Žádné komentáře: