Elegance tramvají ve stotisícovém městě (117 tis.) propojující širší metropolitní území (237 tis. obyvatel). Typ
tramvaje je jiný než ostatní tramvajové systémy: souprava vagónů je
kompaktnější (každá měří 23,4 m v porovnání běžnými s třicetimetrovými
soupravami). Náklady jsou nižší. Vycházejí na 16 mil. EUR na 1 km. Je to první
levnější metoda ve Francii, kde se obvyklá cena pohybuje mezi 20 až 30 mil. EUR
na 1 km (zdroj: internet). Besancon. Vývoj jde dál, systémy se zdokonalují a město není zahlceno auty. Inovativní řešení. Nový dopravní model, který je příkladem dalším městům. Francouzský Avignon a Aubagne se rozhodli pro podobný systém. Pro města je výhodný. Zásadní je rozhodnutí o konceptu města a z něho vyplývající dopravní řešení. Trvání na platnosti územního plánu, jehož zadání bylo formulováno před čtvrt stoletím, který od té doby doznal 67 změn a posun chápání funkce měst se mezitím zásadně změnil, není cestou ke skutečně modernímu městu 21. století. Stále čekáme na vizionáře, kteří nás dokáží na dobrých příkladech o svých plánech přesvědčit. Ve veřejných diskuzích, které jsme dosud na téma budoucnost města iniciovali, se žádný takový neobjevil, ani nás sami na podobné debaty nezvali. Volba komunálních politiků bude proto obtížná.
Žádné komentáře:
Okomentovat