V dánské Kodani jsou trasy
pro cyklisty nedílnou součástí integrovaného dopravního řešení. Důraz kladený
na cyklodopravu, jež je součástí dopravní politiky města, není samoúčelný. Je
chápán jako prostředek k podpoření městského života jako celku.
Zdánlivé těžkosti nejsou pro Dány žádnou překážkou řešením, která činí cyklodopravu ve městě snadnou záležitostí. Cyklistické trasy vedou stejným směrem jako cesty aut, tedy souběžně s jízdními pruhy automobilů.
Aby se dosáhlo jasného ohraničení různých dopravních proudů, profil ulic je proveden stupňovitým způsobem, založeným na rozdílné výšce úrovní cest pro auta, cyklisty a chodce.
Pro nás, v Čechách, hudba (možné) budoucnosti. Pro Dány každodenní realita. V roce 2025 se Copenhagen stane prvním hlavním městem na světě, které bude CO2 neutrální.
Cesty cyklistů u nás blahosklonně křižují cesty atomobilů, nad- či podúrovňově. Ochotně a bez protestu se vydáváme fyzicky náročnějšími trasami pěšky či na kole, aby auta měla cesty bezpřekážkové. |
Žádné komentáře:
Okomentovat