Jeden firemní areál, jeden skvělý kolostav, jedno kolo, mnoho aut. Firma je pro své zaměstnance do práce na kole
dávno připravena. Jenže jak a kudy do práce na kole bezpečně, když žádná bezpečná
cesta není? Po rušném hlavním tahu s těžkou nákladní dopravou? Těžko. Je
to dávno vyzkoušeno a tátové a mámy od dětí takové každodenní riziko
nepodstoupí. Výzva k akci „Do práce na kole“ v případě firem v Plané u
Č.Budějovic nemá smysl. Ač by zaměstnanci nesmírně rádi a po celý rok, nemohou.
Nabízí se otázka: Když „do práce na kole“, co má být dříve? Cesty KUDY do práce
na kole nebo jen VÝZVA „Do práce na kole“? PRIORITNÍ JSOU CESTY. Když
jsou, lidé na ně nastoupí. Logicky. Zvláště, je-li pohyb na kole rychlejší, než
stání v koloně aut vždy jen s jedním pasažérem v dlouhém autě a
dlouhé koloně. Vždy však jen ve špičkách. Pak se město vyprázdní, lidé z něj
prchají neb z něj sami vytvářejí trauma. Sami, nebo je to dopravní
politikou a celkovým konceptem podoby města?
1 komentář:
...kdyby tam nechybělo 200 m doprovodné komunikace mezi koncem zástavby Litvínovic a odbočkou na Planou - a zabezpečené místo pro přecházení mezi nimi
Okomentovat