pondělí 18. dubna 2016

Zvonili jsme za všechny cyklisty

Početnější zástup upozorňujících na více než 12% zastoupení cyklistů v dopravním provozu a nedostatečnou cykloinfrastrukturu mohl být efektnější, avšak třináctá hodina polední je pro většinu lidí nereálná. Ti co byli,  zvonili poctivě, za všechny cyklisty.
.


Přednesli jsme současně právě zasedajícím radním a zastupitelům:


Naše dnešní cyklistické zvonění není protestem a již vůbec útokem proti někomu. 
Jsme tu, abychom připomněli, že jsme nedílnou součástí městské mobility a v dopravní infrastruktuře nám cyklistům stále není věnována odpovídající pozornost s ohledem na naši prospěšnost a důležitost pro život města.

Při zpracování cyklogenerelu v roce 2014 bylo napočítáno 12% cyklistů v podílu účasti na dopravním provozu. 12% již zřejmě bylo výrazně překročeno. Stačí sledovat narůstající pohyb kolařů po městě. Jejich počet nestále přibývá a s nimi i podíl dětí na kolech v doprovodu dospělých. Protože jezdit po městě na kole má celou řadu nesporných výhod.Jak pro cyklistu, tak pro město, dokonce i pro automobilisty. Je to názorný win-win efekt pro všechny.

Naše dnešní zvonění je na podporu vás všech, kdo si potřebnost integrace cyklistů do dopravního systému uvědomujete a rádi byste, stejně jako my, cykloinfrastrukturu rozvíjeli rychleji a efektivně. Nikoliv jen budováním dílčích nespojitých a neefektivních úseků. Ty nikoho nepřesvědčí. Přesvědčí logická, bezpečná, přímá a spojitá pilotní cyklotrasa městem, jež bude mít kapacitu přepravit co nejvíce účastníků městské dopravy na kole, kteří ustoupí cestě automobilistům.

Naše dnešní zvonění má být naléhavým připomenutím, že tu my cyklisté jsme, a to všem, kdo rovný statut cyklistů v porovnání s ostatními účastníky dopravního provozu stále popírají a odmítají.

Dle světových hodnocení měst, kde se lidem žije nejlépe, jsou vítězná města, která mají své cyklisty plně do dopravního systému zaintegrována a dopravní infrastruktura s nimi jako plnohodnotnými účastníky městské mobility počítá. Nemusíme jezdit daleko, Vídeň je jasným favoritem a první v žebříčku hodnocení. Jezdit po Vídni na kole je komfortní.

Takovému dopravnímu řešení samozřejmě odpovídají i týmy odborníků, které celý systém navrhují a realizují. Stav cykloinfrastuktury a dopravních zařízení pro cyklisty u nás odpovídá míře pozornosti této problematice věnované. Cyklodopravou se zabývá stále jen malá skupina lidí a nikoliv na plný úvazek a navíc s nedostatečnou podporou na všech úrovních, které jsou potřebné.

Naše dnešní zvonění je naléhavou žádostí o důsledné naplňování obsahu cyklogenerelu a územního plánu v tomto ohledu. O změnu přístupu k cyklistům, a to napříč politickým spektrem a orgány státní správy.

V britském Walesu spustili program na obnovu měst, na jehož začátku je zásada, že nejdříve město uklidíme, než se do projektů pustíme. Vzhledem k tomu, že jsme tento víkend úklid  v rámci akce Ukliďme Česko pečlivě provedli, byli bychom rádi, kdyby změna v přístupu k cyklodopravě byla stejně důkladná jako naše snaha o živá a krásná veřejná prostranství pro lidi.


Děkujeme všem, kdo jsou otevřeni spravedlivým a rovným řešením.


Irena Šefčíková
Členka spolku Domovina

2 komentáře:

Petr Klika řekl(a)...

ozvali se na toto téma zastupitelé? všimli si vás? doufejme, že ano!

Blogger řekl(a)...

Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

Výměna kdekoli - Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

227,651,647 - Otevřené obchody na eToro