Naše dnešní cyklistické zvonění
není protestem a již vůbec útokem proti někomu.
Jsme tu, abychom připomněli,
že jsme nedílnou součástí městské mobility a v dopravní infrastruktuře nám
cyklistům stále není věnována odpovídající pozornost s ohledem na naši
prospěšnost a důležitost pro život města.
Při zpracování cyklogenerelu
v roce 2014 bylo napočítáno 12% cyklistů v podílu účasti na dopravním
provozu. 12% již zřejmě bylo výrazně překročeno.
Stačí sledovat narůstající pohyb kolařů po městě. Jejich počet nestále přibývá a
s nimi i podíl dětí na kolech v doprovodu dospělých. Protože jezdit po městě na
kole má celou řadu nesporných výhod.Jak pro cyklistu, tak pro
město, dokonce i pro automobilisty. Je to názorný win-win efekt pro všechny.
Naše dnešní zvonění je na
podporu vás všech, kdo si potřebnost integrace cyklistů do dopravního systému
uvědomujete a rádi byste, stejně jako my, cykloinfrastrukturu rozvíjeli
rychleji a efektivně. Nikoliv jen budováním dílčích nespojitých a neefektivních
úseků. Ty nikoho nepřesvědčí. Přesvědčí logická, bezpečná, přímá a spojitá
pilotní cyklotrasa městem, jež bude mít kapacitu přepravit co nejvíce účastníků
městské dopravy na kole, kteří ustoupí cestě automobilistům.
Naše dnešní zvonění má být
naléhavým připomenutím, že tu my cyklisté jsme, a to všem, kdo rovný statut
cyklistů v porovnání s ostatními účastníky dopravního provozu stále popírají
a odmítají.
Dle světových hodnocení
měst, kde se lidem žije nejlépe, jsou vítězná města, která mají své cyklisty
plně do dopravního systému zaintegrována a dopravní infrastruktura s nimi
jako plnohodnotnými účastníky městské mobility počítá. Nemusíme jezdit daleko,
Vídeň je jasným favoritem a první v žebříčku hodnocení. Jezdit po Vídni
na kole je komfortní.
Takovému dopravnímu řešení samozřejmě
odpovídají i týmy odborníků, které celý systém navrhují a realizují. Stav cykloinfrastuktury a
dopravních zařízení pro cyklisty u nás odpovídá míře pozornosti této
problematice věnované. Cyklodopravou se zabývá stále jen malá skupina lidí a
nikoliv na plný úvazek a navíc s nedostatečnou podporou na všech úrovních,
které jsou potřebné.
Naše dnešní zvonění je
naléhavou žádostí o důsledné naplňování obsahu cyklogenerelu a územního plánu v tomto
ohledu. O změnu přístupu k cyklistům, a to napříč politickým spektrem a
orgány státní správy.
V britském Walesu
spustili program na obnovu měst, na jehož začátku je zásada, že nejdříve město uklidíme,
než se do projektů pustíme. Vzhledem k tomu, že
jsme tento víkend úklid v rámci akce Ukliďme Česko pečlivě provedli, byli bychom rádi, kdyby změna
v přístupu k cyklodopravě byla stejně důkladná jako naše snaha o živá
a krásná veřejná prostranství pro lidi.
Děkujeme všem, kdo jsou
otevřeni spravedlivým a rovným řešením.
Irena Šefčíková
Členka spolku Domovina
2 komentáře:
ozvali se na toto téma zastupitelé? všimli si vás? doufejme, že ano!
Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.
Výměna kdekoli - Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu
227,651,647 - Otevřené obchody na eToro
Okomentovat