úterý 10. května 2016

Jak jsme na kole sváteční Plzní projeli

Do Plzně 8. května jsme se vypravili jako skupina s bicykly, abychom otestovali kvalitu plzeňských ulic, jejich dopravní infrastrukturu, v neděli a navíc ve státní svátek, v čase malého dopravního provozu. Přijeli jsme vlakem, cesta v podstatě komfortní. Z rakouské Bundesbahn jsme zvyklí, že s koly z nástupiště v rovinně vcházíme do vagonu (s označením pro kola) bez potřeby jakékoliv asistence, velmi snadno. S koly do vlaku na Plzeň jsme se, pravda, trochu trápili. Do vagonu se zařízením pro zajištění kol vedou schodové stupně, vysoké.                                                                                                                       Cesta od nádraží v Plzni nemá pro cyklisty žádné značení. Je přitom co křižovat, sledovat, dbát na bezpečnost při odbočování.
Zakrátko a na krátko však objevujeme cyklopruh. Stejné jako v ČB, nesouvislé, nespojité cesty cyklistů. Snahy a první vlaštovky tu však jsou. Nicméně, před městy obecně stojí a leží spousta práce jak cyklisty do dopravního provozu začlenit. 

Na druhé straně ulice cyklopruh a hladký nájezd na něj. Ze strany mladé cyklistky se však obrubník svažuje teprve až těsně před zebrou, nijak nenavazuje. Pro přejezd cyklisty znamená  vjezd do ulice odskok přes hranu. Proto cyklisté logicky zvolí přejezd po zebře, zvláště, je-li bez chodců.

Co v ČB nejde a v Plzni ano. Předzahrádky zasahující do ulice. V prostoru, kde v ČB nutně musejí parkovat auta, zde v příjezdové ulici na plzeňské náměstí, rozlohou nikoliv menší než českobudějovické, mají totiž auta vjezd omezený, provozovatelé restauračních zařízení se zjevně těší větší vstřícnosti ze strany magistrátu. Náměstí žije, jeho obchody též.

Vozidla z Konvoje svobody přijízdějí na náměstí. 

Kde je infrastruktura řešena, tam se jezdí bezpečně, pohodlně a zajisté též svižně. 

Spojitých cyklo cest se však, stejně jako v ČB, zoufale nedostává. Je však nedělní poledne a dopravní provoz malý. Projíždí se nám tedy vcelku dobře.

Široký bulvár, místa spoustu. Ve všední den by na cyklisty motoristé určitě hubovali, někteří troubili, že brzdí jejich provoz. Přitom by bulvár mohl pojmout i cestu cyklistů.

Vysázené stromy ve vilové čtvrti. Žádné neduživé hrušně. Strony jaksepatří. 

Klasika. S cyklisty se nepočítá. Před závorou musejí překonat obrubník, zkrátka s kola dolů. Je co řešit - u nás v Čechách. Bez politické a úřednické podpory lepší časy pro cyklisty nastanou těžko, Anežko. 


Šef.



Žádné komentáře: