|
Veřejný prostor podél Mlýnské stoky v centru Českých Budějovic. Vodní prvek, stromy - co mnohá města ve svém středu nemají. V těsné blízkosti jsou školy, instituce. Prostranství uzpůsobené pěším, s lavičkami, by bezesporu okamžitě ožilo. Děti z přilehlé mateřské školy by kolem vody mohly chodit na procházky. Mohla by tudy vést cyklocesta. Co všechno je možné, aby město žilo, bylo atraktivní pro lidi ..... a není. Zatím? |
„Politika veřejných prostranství mnoho malých kroků směrem k lepšímu městu
Copenhagen (Kodaň), DK
Do roku 1962 byly všechny ulice a náměstí centra města
využívané intenzívně pro provoz aut a parkování, pod sílícím tlakem rychle
narůstající flotily soukromých vozidel. V následujících letech, kdy doprava
a parkování aut hrozily zahltit celé vnitřní město, nastoupilo vedení Kodaně cestu jejich omezování a redukování. Velký počet ulic a náměstí byl přeměněn na
prostranství pro pěší. Dnes tato prostranství poskytují chodcům velmi
atraktivní podmínky pro chůzi a různé druhy činností v rámci urbanistických
aktivit.“
new city spaces (nové městské prostory)
Jan Gehl & Lars Gamzoe, 2006
|
Ač zdánlivě parčík na pravé straně fota, prostranství je sevřeno rušnými ulicemi Mánesova a Čechova. První jmenovaná je dokonce tranzitní. Přitom krása prostředí, něco s tím dělat, je vybízející. |
|
......vybízející.
("Public space policy - many small steps toward a better city
In the years up to 1962, all the streets and squares of the city centre were used intensively for car traffic and parking, under pressure from the rapidly growing fleet of private cars. In the years that followed, both traffic and parking, which had gradually come to dominate the inner city, were reduced or pushed back.A large number of streets and squares were converted to pedestrian areas, which today give the users of the city very attractive conditions for walking and all kinds of urban recreation activities.)
Text a foto: Šef.
Citace: new city spaces
|
Žádné komentáře:
Okomentovat